top of page
Search

המלצות 'אל תעשה' לספורטאי סיבולת:

כספורטאי סיבולת ישנם מגוון כללי עשה בנושאי האימונים התזונה וחשוב לעקוב אחריהם. יחד עם זאת לא פחות חשוב להקפיד על המלצות לגבי הדברים שיש להמנע מהם:

1# התעלמות מהצורך בהתאוששות

כל מה שאתה אוכל, כמה שאתה ישן ואפילו כמות הבירות ששתית, משפיעות עליך. עצימות האימונים המוגדרים כקלים היא גם משמעותית. ללא התאוששות, אין המשכיות באימונים. הנוסחה לאימון יעיל ומוצלח = עצימות + התאוששות. התמקדות רק בעצימות ללא התאושששות הולמת לא תייצר ההתקדמות בביצועים.

2#אל תבצע אימונים המיועדים לספורטאים אחרים

התמקד באימון המומלץ לך. לחץ חברתי הוא לא דרך אימון יעילה. אם אתה מתאמן עם הרבה אגו, זה הזמן לנסות ולהתמקד במטרות האימון שלך ובעצימות הנכונה עבורך באימון נתון

3#להפסיק להתעלם הדיאטה ומשקל שלך

מה שאתה אוכל משפיע על ההתאוששות שלך. (ראה # 1) עודף משקל משפיע כמובן על הביצועים ומעלה את הסיכון לפציעות. אין בנמצא תכנית אימונים שיכולה להתגבר בצורה אפקטיבית על המשקל העודף

4#להפסיק לחשוב על נפח

נפח אינו הפרמטר היחיד החשוב באימון אחרת, אם זה באמת היה חשוב, הספורטאי שעשה את הנפח הגדול ביותר ינצח בכל מירוץ.( לפי קו המחשבה הזה מתחרי אולטרה מרתון יהיו גם מתחרי המרתון והספרינטרים החזקים ביותר וזוכי הטור דה פראנס ינצחו מירוצים חד יומיים). ברור שזה אינו המקרה כלומר הפרמטר המשמעותי הינו איכות האימונים ולא רק מספר האימונים או הקילומטרז.

5#אל תעשה את אותו הדבר שוב ושוב

הגוף מגיב הטוב ביותר לשונות באימונים. הקפד על גיוון בתוכנית האימונים ובחינה כוללת ושינויה מדי פעם

6#התעלמות מהצורך בחימום וCD לפני ואחרי כל אימון/תחרות

הצורך חימום וCD הינו פונקציה של גיל ועצימות האימונים מחקרים מראים כי חימום וCD משמעותיים הן בשיפור ביצבה תאוששות.

7# אל תהיה שלילי עם עצמך

אין שום דבר שאף אחד או כל מאמן יכול להגיד לך שיחליף את מה שאתה אומר לעצמך. אם אתה לא מאמין בעצמך כאשר אתה על קו הזינוק התוצאה פחות או יותר כבר נקבעה.

Recent Posts

See All

-

bottom of page